Georga Pelēča jaundarba “REQUIEM LATVIENSE” pirmatskaņojums

Grafiks

Norises vieta:

Programmā: G. Pelēcis “”REQUIEM LATVIENSE”” (“”Latviešu rekviēms””) soprānam, diviem kontrtenoriem, basam, jauktajam korim, ērģelēm un atsevišķai izpildītāju grupai (flauta, klarnete, vijole, čells, kokle, balss) – pirmatskaņojums. Diriģents Māris Sirmais

Georga Pelēča „Latviešu rekviēms” paredzēts kā turpinājums komponista garīga satura oratoriju un kantāšu virknei, kas pēdējos gados ir raksturīga viņa daiļradei. Šis lielformāta skaņdarbs pasūtināts apmēram 1 stundu un 15 minūtes garš, un pirmo reizi mūzikas vēsturē tajā iecerēts iemiesot oriģinālu ideju – papildināt rekviēma tradicionālo tekstu ar latviešu tautas bēru dziesmām, tādējādi apvienojot divus viedokļus par nāvi – kristīgās baznīcas lēnprātīgo un mierinošo attieksmi ar vienkāršo cilvēku sēru jūtām un garīgo spēku. „Latviešu rekviēms” ir veltīts Rīgas Domam. Katedrāles telpa palīdz īpaši akcentēt abas tēmas sastāvdaļas, novietojot augšā pie ērģelēm Valsts Akadēmisko kori Latvija un četrus solistus (soprāns, divi kontrtenori un bass), bet lejā, zālē – atsevišķu instrumentu grupu un teicēju, kam ir uzticētas tautas dziesmas. Klasiskā rekviēma daļas un tautas dziesmas saskaņā ar autora koncepciju skanēs mijā. „Sanctus” daļā visi instrumentālisti un teicēja pievienotos augšējiem mūziķiem, simbolizējot cilvēces vienotību Dieva slavinājumā un mūžīgās dzīvības ticībā. G. Pelēča „Latviešu rekviēmā” ir 14 daļas, kurās varēs dzirdēt gan virtuozas un liriskas ārijas, gan ansambļus, gan kora “”a cappella”” dziedāšanu, gan ērģeļu intermēdijas, gan visa sastāva kopskanējumu. G. Pelēča „Latviešu rekviēms”, kas iecerēts dziļš savā mākslinieciskajā saturā un spilgts izpausmes līdzekļos un tēlos, būs nopietns un oriģināls ieguldījums latviešu mūzikas vokāli instrumentālo žanru sfērā.

novembris 15, 2006